ای که هستی طالب شوق مصلای نماز
بشنو از بانگ اذان صوت دل آرای نماز
در سجود کبریایی معرفت را پیشه کن
تا شوی واقف تو بر اسرار و معنای نماز
عزت فوق تصور خواهی ار بینی بیا
در نماز جمعه بنگر شان اعلای نماز
انسجام ملت ایران اسلامی ز اوست
اتحاد ملی از تکبیر گویای نماز
در مقام حکمت شب زنده داران تا سحر
خواب شیرین می برد ازچشم شبهایم نماز
در پی آب بقا هرگز نمی گردد کسی
گر بنوشد باده ی شهد گوارای نماز
آن شنیدستی که شیطان بر ادم سجده نکرد
رانده شد از درگه ایزد به فتوای نماز
حضرت موسی که در قرب الهی جا گرفت
کلمه ی ار نی بگفت در طور سینای نماز
وحی منزل بر نبی شد بهر فتح مسلمین
آیه انا فتحنا از تجلای نماز
شیر حق فزت و رب الکعبه در محراب گفت
شد شهید راه حق از فیض عظمای نماز
با وضوی خون حسین ابن علی در کربلا
شد شهید اشقیاق از بهر احیای نماز
خواهی ارفیض الهی باحضور قلب پاک
خیمه ی الفت بزن در دل ز سودای نماز
ای که سر بنهاده ای بر سجده گه بر خود بناز
شد همه قدوسیان غرق تماشای نماز
هر چه گشتم جستجو کردم ز راه معرفت
عالمی بهتر ندیدم من زدنیای نماز
؛رستمعلی جعفری؛
خشم خداى متعال
* پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله : هر کس نمازى را نخواند، خداوند را مى بیند که بر او خشمناک است.
تباه شدن عمل
* پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله : هر کس نماز را از روى قصد ترک کند، خداوند عملش را تباه مى کند.
*زراره: از امام صادق درباره این گفته خداى جلّ جلاله پرسیدم : «هر کس به (ارکان) ایمان کفر ورزد، بى گمان عملش تباه است» ، فرمود: ترک کردن کارى که بدان اقرار دارد که از آن جمله، ترک نماز بى هیچ بیمارى و گرفتارى است.
کفر
* پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله : هرکس نماز را عمداً ترک کند، آشکارا کفر ورزیده است.
* پیمان میان ما و آنان، نماز است . پس هر کس آن را ترک کند ، کافر شده است.
* کسى که نماز نمى گزارد ، دین ندارد.
* کسى که نماز نمى گزارد، بهره اى از دین ندارد.
* (مرز) میان کفر و ایمان ، جز ترک نماز نیست.
* (مرز) میان بنده و کفر، ترک نماز است.
* هرکس نماز را ترک کند و به پاداش آن امید نورزد و از عذابش نهراسد، اهمیت نمى دهم که یهودى، مسیحى و یا مجوس بمیرد.
*میان مسلمان و کفر ، جز این نیست که نماز واجب را از روى قصد ترک کند و یا به جهت سبک شمردن آن را نخواند.
* امام صادق علیه السّلام : مردى نزد پیامبر آمد و گفت: اى پیامبر خدا، مرا سفارش کن. فرمود: نماز را از روى قصد وامگذار که هر کس آن را از روى قصد ترک کند، دین اسلام از او وا رهیده است. (مسلمان نیست).
* پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله ـ در سفارش به معاد : هرگز نماز واجب را از روى قصد ترک مکن ، که هر کس نماز واجب را از روى قصد ترک کند، خداوند تعهدى دربرابر او ندارد.
*امام علىّ علیه السّلام : تفاوت میان مؤمن و کافر، نماز است . پس هر کس آن را ترک کند و ادعاى ایمان کند، عملش او را تکذیب مى کند و گواهى از خودش بر خود اوست.
* امام صادق علیه السّلام ـ در پاسخ به این پرسش : چگونه زناکار را کافر نمى نامید و ترک کننده نماز را کافر مى نامید و دلیل آن چیست؟
فرمود: چون زناکار و مانند آن، به جهت غلبه شهوت آن را انجام مى دهد و ترک کننده نماز فقط از روى سبک شمردن ، آن را ترک مى کند.
به این میگن جشن !
جشنی که میوه و شیرینیش به راه نباشه که جشن نیست...
دنبال جای خالی میگشتیم . زهرا نشست منم کنارش...
- بی سلیقه این جا بود انتخاب کردی؟
مبل های به اون تر و تمیزی رو ول کردی رو این صندلی ها نشستی؟
از همه با سلیقه تر زهرا بود .
رو به قبله نشسته بود .
اون همیشه رو به قبله مینشست.
امام صادق علیه السلام فرمودند:
اگر قبل از نماز اذان و اقامه بگویی دو صف از ملائکه پشت سرت می ایستند و به تو اقتدا میکنند.
زیارت عاشورا که تموم شد ایستادم تا نماز زیارت رو بخونم.
اذان واقامه رو گفتم و نماز رو بستم.
تموم که شد نیلوفر بشقاب سیبش رو گذاشت جلوم و گفت:
مینا!از کی تا حالا برای نماز های مستحبی هم اذون و اقامه میگن؟!
راست میگفت.نماز زیارت مستحبه اذون و اقامه نداره!
کاسه ی داغ تر از آش یعنی همین!
آنگاه که دو دستت خدا را می خوانی به دعا
و دلت زلال می شود به تلاوت قرآن
و لبانت معطر میشوند به ذکر
و نمازت را زینت می بخشی با تعقیبات
در آن لحظه که پیشانی بر خاک می سایی از برای شکر و حتی در آنگاه که مینشینی
رو به قبله باش
آخر او دوست دارد که ببیند من و تو جز خانه ی او پناهی نداریم.